Jste zde: Za férové banány!Dejte svůj hlas odpovědnému podnikání!

Dejte svůj hlas odpovědnému podnikání!

29. 10. 2011:

Všechny kampaně NaZemi spojily svoje síly a snaží se tlačit na firmy, aby byly odpovědné a dodržovaly při své výrobě a obchodu lidská práva. Přidejte i vy svůj hlas! Zde

O čem to mluvíme?

Kampaň Máme hlas chce nadnárodním i českým firmám zprostředkovat zájem spotřebitelů, kteří chtějí kupovat eticky čisté zboží, a volají proto po skutečné společenské odpovědnosti firem. V rámci kampaně se sbírají „hlasy“ – fotky lidí, kterým není jedno, za jakých podmínek vzniká zboží naší každodenní spotřeby. Kampaň chce zároveň firmám naznačit, že společenskou odpovědnost firem by neměly zaměňovat s filantropií. Je chvályhodné, že se české firmy snaží pomáhat a přispívat různým projektům a organizacím, musí se ale zároveň chovat odpovědně v rámci celé své výroby a obchodu. Skutečná společenská odpovědnost firem je důležitým nástrojem pro omezování míry chudoby ve světě.

Všechny „hlasy“ budou firmám předány při příležitosti Mezinárodního dne lidských práv, 10. prosince, kdy kampaň Máme hlas také ukončíme.

Přidejte i vy svůj hlas! Nahrajte svou fotografii na webu akce: www.budkanazemi.cz

A jak to všechno začalo?

Kampaň jsme odstartovali již v červenci - na letních festivalech řádila tzv. Budka Nazemi, kde lidé mohli svůj hlas nahrát rovnou (ve velké dřevěné Budce bylo nainstalované zařízení snímající zvuk a obraz). Své turné po českých městech a letních festivalech ukončila Budka na počátku října, u příležitosti Světového dne důstojné práce, v Praze a v Brně. Během perných tří dnů vyfotila v moravské a české metropoli více než stovku lidí. Ti se připojili k téměř 1500 „budkařů“, kteří chtějí dát firmám najevo, že jim záleží na podmínkách, v nichž se šije oblečení, vyrábějí hračky nebo pěstuje exotické ovoce pro náš trh.

Akce u českých médií zabodovala. Namátkou vybíráme fotoreportáž na iDnes.cz, vstup na ČRo1 nebo reportáž na ČT.