Jste zde: Za férové banány!Novinky

Novinky

Šéfka fairtradového družstva v ČR!

27. 3. 2017: Navštívila nás Kozel Fraser z fairtradového družstva WINFA a připravili jsme jí opravdu pestrý program!

Vyprávíme příběh banánu a vy s námi. Díky za to!

2. 2. 2017: Před Vánoci jsme v naší kampani Za férové banány dostali jeden předčasný dárek. Nebyl hmotný, ale byl o zážitku a zapojení aktivních lidí, škol, měst a skupin do vysazování banánovníků.

Využijte Příběh banánu ve výuce!

30. 1. 2017: Modelovou hodinu zpracovala Jitka Rutschová ze ZŠ a MŠ Maleč a laskavě nám ji dovolila zveřejnit a poskytnout jako inspiraci ostatním. Děkujeme, Jitko!

Podívejte se na nás na ČT!

19. 1. 2017: Před Vánocemi jsme strávili jedno příjemné dopoledne se štábem České televize a povídali si o banánech. Tropického ovoce se totiž v předvánočním a vánočním období sní mnohem větší množství, než v jiných částech roku.

Výzva Lidlu byla úspěšná!

12. 12. 2016: Lidé po celé Evropě se připojili k protestu proti porušování pracovních a lidských práv ze strany obchodního řetězce Lidl a jeho dodavatelů tropického ovoce.

Šíříme příběh banánů. Zapojíte se i vy?

8. 12. 2016: Letos v létě jsme se ve složení Bára a Pája z Ekumenické akademie, Standa z NaZemi a Kuba kameraman vydali do střední Ameriky, abychom se na vlastní oči podívali, jak se takové banány pěstují a jak se mají lidé, kteří na plantážích pracují. A protože jsme v Kostarice a Panamě sesbírali velkou spoustu materiálu, chtěli bychom je rozšířit mezi co nejvíce lidí to půjde. Vytvořili jsme velikou interaktivní webovou stránku, kde můžete kouknout na příběhy lidí, dozvědět se nové informace a interaktivní formou si prozkoumat celý příběh banánu. I ty tmavé skvrny, které jeho produkci doprovázejí. A co je důležité, nejedeme v tom sami, máme 27 spolupracujících zemí a příběh banánu bude v 15 jazykových verzích.

Kampaň na Lidl: co jsme dokázali

30. 11. 2016: Nebezpečné pesticidy, mizerné mzdy, porušování práv: pracovníci na banánových plantážích v Ekvádoru a Kostarice pracují velmi tvrdě, aby se v regálech našich obchodu leskly vypulírované žluté plody. V naší celoevropské kampani namířené na řetězec Lidl podepsalo více než 75 000 lidí požadavek, aby zajistil spravedlivé mzdy, ochranu zdraví a svobodu odborů na plantážích. A nese to první ovoce: dva dodavatelé Lidlu začínají měnit podmínky svých zaměstnanců.

Nalaďte si nás!

23. 11. 2016: Banánové holky, Pája a Bára, na vlnách Radia 1.

Kdo je Lidl?

21. 10. 2016: Skupina Lidl, která náleží do Schwarz group, se za posledních pár let stala největší evropskou maloobchodní společností. Kolik expandující supermarketový gigant na své strategii nízkých cen vydělal, to můžeme pouze odhadovat, struktura firmy je totiž velmi složitá. Oxfam Deutschland míní, že se zisk Lidlu pohybuje okolo 3,5 miliardy Eur za finanční rok 2014 – 2015.(1)

Prozkoumejte s námi Lidl!

9. 10. 2016: Lidl tvrdí: “Držet ceny našeho ovoce a zeleniny nízko nám umožňuje celkově optimalizovaný dodavatelský řetězec.” Otázkou ale zůstává, pro koho je ten dodavatelský řetězec optimalizovaný – určitě totiž nejde o pracovníky na banánových a ananasových plantážích. Zaměstnanci plantáží nedostanou ani desetinu celkové prodejní ceny v řetězcích a není pochyb, že se svými rodinami žijí na pokraji přežití.

Stránkování:12345678

Najdete nás na

Podpořte nás